Mnogi su nas pitali, a za vas pišemo da isto ne bi skitali 🙂 Dosadašnje iskustvo s malim i srednjim poduzetništvom u posljednje tri, a rekla bih i zadnjih 5 godina ako uključujemo i moj intenzivni studentski posao, donosi brojna saznanja poduzetnika početnika.

U posljednjih nekoliko mjeseci pričamo s mnogo onih koji pokreću posao, ali se boje hoće li posao i prihodi u poslovanju odmah krenuti. S obzirom na to da smo pozicionirani na tržištu kao pomoć u vođenju digitalne komunikacije uglavnom manjim poduzetnicima i onima srednje veličine, te poduzetnicima početnicima, sakupilo je dovoljno informacija koje bismo podijelili i s vama!

Paralelno tim saznanjima, često smo u doticaju i s ostalim ustanovama s kojima možemo razmijeniti brojna iskustva i informacije, a koja izgrađuju kako naš poslovni svijet, tako i ovaj članak u kojem upotpunjujemo i vaše znanje o istom.

Ustanove u kojima započinjete svoju prvu papirologiju uglavnom se susreću sa start up-ovima i na dnevnoj bazi, te će vam zasigurno istaknuti kako je najbolje vrijeme za otvaranje vlastitog poduzeća period proljeća kada se u tom vremenskom razdoblju godine bude i ostale potrebe za proizvodima i uslugama. Gledajući i logičkim slijedom, čovječanstvo se “budi iz zimskog sna”, a više je i poslova u prirodi, pa time i potreba za proizvodima i uslugama veća.

Pritom se za primjer možemo osvrnuti i onim vlastitim. Kako sam se odlučila uz ostalo u agenciji baviti i fotografiranjem, kao i ponudom paketa za mladence, zasigurno možete pogoditi kada nam počinje intenzivnije doba u pružanju usluga – proljeće i ljeto – tu su dobitna kombinacija i ne samo ovom primjeru biznisa. Želite li se baviti slasticama, doista je proljeće idealno vrijeme za vašu ponudu – krštenja, rođendani, pričesti, krizme, samo su neki od vrsta slavlja, a povećava se i broj slavlja na otvorenom. Paralelno tome, i izrada nakita ili prodaja odjeće također će imati svoj procvat u tom periodu godine (ne zaboravite na maturalne večeri, kao niti toalete za sve svečane prigode kako mladenki tako i još većeg broja njihovih gostiju). U iskustvu od 50-tak različitih poduzeća, pronašlo se i onih specifičnijih koji također broje proljeće kao svoje najbolje doba profita u godini. Iako nešto rjeđi oblik poslovanja, i oprema za civilnu zaštitu najviše je svoj profit brojilo u proljeće i još intenzivnije ljeti kao vrhunac poslovne sezone kada se broj požara, te time i potreba za opremom gašenja istog povećao u doslovce svakom gradu i selu. Mnogo bi ovdje bilo nabrajanja, stoga postavite za početak koji bi bio relevantni učinak sezone u godini koja bi vam odgovarala kao logična pomoć u početnoj fazi stvaranja budućnosti za potrebe prihoda tvrtci. Ako bi više bilo ljeto, krenite 3 – 6 mjeseci unaprijed s pripremama kako otvaranja tvrtke, tako i koncipiranja svih ostalih detalja. Jeste li znali da brendovi čije božićne reklame na televizijskim ekranima intenzivno gledate već u polovici 11.mjeseca su snimljene u periodu ljetne sezone? Toliko se unaprijed spremaju, baš kao što i za primjer možete uzeti i dizajnerske kolekcije odjeće kada se u proljeće predstavlja sezona jesen/zima, a koja ujedno dotakne i sljedeću godinu.

Ipak, postoje djelatnosti koje isključivo ovise uglavnom o jednom godišnjem dobu, stoga je potrebno pripaziti da i poslovanje u ostalim, manje profitnim godišnjim dobima ne padnu i budu barem stabilni, no mogu biti također profitabilni, ali o tome u nekom od sljedećih članaka.

U agenciji se slažemo kako je proljeće doista u pravom poslovnom smislu riječi vrijeme buđenja, pa tako i boljeg perioda za otvaranje vlastitog biznisa, stoga razmislite u ova 2 mjeseca  prije ožujka jeste li slučajno otvorili ovaj članak ili je doista stigao u pravo vrijeme kako bi vas spremio za ostvarenje poslovnih ambicija. Osobno nisam otvorila tvrtku u proljeće i zbog toga mrvicu žalim za ovakvim informacijama koje nisam prije znala. MARISHA STUDIO d.o.o. stvoren je “najgorem dobu godine” kako su mi neki znali reći – studenom, ali onaj tko radi ne boji se gladi 🙂  On nije bio upitan jer sam i u prvom mjesecu poslovanja zahvaljujući prethodnom studentskom poslu brojila popriličan broj klijenata, pa tako i odrađenog posla. Ipak, druge godine, posao me podsjetio da je studeni doista “ružan mjesec” iza kojeg slijedi “božanstveni i blagoslovljeni prosinac” u kojem se posao i utrostručuje. Sada kada sam brojila i treći po redu studeni u životu agencije, bilo je toliko posla da smo morali raditi vikendom i prekovremeno.

Zaključak kao ishod ove priče – u početku je i pitanje vremena otvaranja biznisa relevantni pojam ako već imate prethodne uhodane poslove, a kasnije se naučite nositi s izazovima puno spremniji na tempo koji vas očekuje. Iskustvo je karika koju morate proći kako biste i sami ojačali. Niti jedan početak nije lak, no ako imate volje raditi, ne morate se plašiti apsolutno niti jednog mjeseca u godini jer posao pronađe one koji su za njega spremni raditi!